Vi har i Klokkerholm Jagtforening udtaget et hold for deltagelse i kommunemesterskabet i riffelskydning.
Skulle man ønske at deltage individuelt eller benytte chancen for at få sit udstyr finjusteret er muligheden her.
Læs nedenstående.

Søndag den 12/5 er der kommunemesterskab i Riffelskydning og det foregår på skytteforeningens baner i Brønderslev på Skydebanevej.

Alle JKF Brønderslevs riffeljægere inviteres hermed til at deltage der er indskrivning på dagen mellem 9.00 og 10.00 der skal alle deltagere være til stede og indskrevet.
Vil man have kaffe og rundstykker inden opstart medbringer man selv brød og smør.
Når konkurrencen ar afluttet kan der skydes yderligere hvis man har lyst til dette.
Man kan tilmelde sig via mail til mig chassnor@gmail.com senest fredag 10/5

Prisen for hold incl. individuel deltagelse er: 300,00 kr
Prisen for individuel er: 75,00 kr hvis ikke man skyder på et hold.

Vi skyder om :  Pokal for bedste Hold og Pokal for Individuel og så vil der være nogle medaljer og noget god vin at vinde.
Og så sidst men ikke mindst Æren og Håneretten det næste år.

De regler JKF holder kommuneskydning efter er følgende :

1 hold består af 5 skytter som alle skyder.
Der tælles point i holdkonkurrencen fra de 4 bedste.
Hvis en forening kun kan stille med 4 deltagere, accepteres disse også som hold.
Hver skytte skyder kun 1 skydning der tæller både for hold og individuelt og den består af :
Skydningen afvikles på 100 m, og der skydes 3 x 3 skud til den normale bukkeskive og der må anvendes jagtrelaterede hjælpemidler.
3 skud liggende, 3 skud knælende eller siddende og 3 skud stående.
Holdskydningen tæller også individuelt.
Individuelt ( Hvis ikke man har noget hold ) skydes med samme regler som for hold.
Ved omskydning skydes der 3 skud fritstående på 100 m uden hjælpemidler.

Dette er reglerne for holdskydningen, derudover gælder selvfølgelig de lokale baneregler som vil forefindes på stedet.

Send venligst rundt til jeres medlemmer det kunne være dejligt hvis deltagerantallet ville stige i forhold til foregående år. Og så er det en god mulighed for at få finpudset udstyret inden bukkepremieren.

Mvh.
JKF Brønderslev